Hur blir jag medlem?

För att bli medlem hos oss skickar du ett mejl till info@ohf.se med dina kontaktuppgifter samt betalar in en medlemsavgift varje år på 250kr för juniorer/350kr för seniorer.

Bankgiro: 5810-7483

Vad innebär det att vara medlem?

Som medlem i en ideell förening är man också ägare i föreningen. För att ha en trevlig stämning och hålla så låga ridpriser som möjligt är det viktigt att få så många medlemmar som möjligt att hjälpa till med föreningens arbete. Vi vill att så många som möjligt ska känna sig engagerade i klubben och bidra till att vi har kul tillsammans. Läs mer under fliken "Att bidra som medlem"

Notera att du som lektionsryttare ska vara medlem i klubben.

Ingår i medlemsavgiften

• En av Ridsportförbundet tecknad olycksfallsförsäkring. Det kan ändå vara bra att se över sitt eget och/eller barnens försäkringsskydd för att få en bra försäkringslösning.
  • Svenska Ridsportförbundets tidning "Häst & Ryttare"
  • Delta i alla aktiviteter vid Ridskolan - ridning såväl som avsutten verksamhet (teorikurser, föreläsningar, aktiviteter m.m.)
  • Möjlighet att tävla eftersom medlemskap i en förening krävs
  • Möjlighet att bli skötare på en häst eller ponny, efter genomgången kurs och avklarat skötarprov
  • Löpande information via anslag och hemsida

Föreningen ordnar klubbtävlingar några gånger per år, vi har en ungdomssektion som anordnar roliga aktiviteter och vi har klubbkläder att köpa.