Börja rida?

Vi är ridskolan för hela familjen och erbjuder ridning på olika nivåer för både gammal som ung.

Är du intresserad av att börja rida hos oss eller har frågor kring verksamheten - Kontakta oss via mail eller telefon.

Mail: info@ohf.se
Telefon: 08-754 40 74 (vardagar 13.15-14.15)

Viktigt! Läs även igenom sidan Information för ridlektioner.

Skapa ett konto och fyll i dina uppgifter digitalt via nedan "knapp", vi använder oss numera av Hippocrates (som är ett digitalt verktyg för ridskolor)

Ni kan sedan ställa er i vår ridskolekö genom elevportalen. Ring gärna om ni har några frågor.

Om eleven har någon sjukdom eller funktionsvariation som vi behöver veta om skall det skriftligt lämnas in till ridskolan innan eleven börjar rida hos oss.

Nedan har vi kurser för våra yngre medlemmar, är ni intresserade av dessa så hör av er till oss, så lägger vi upp er på kö och informerar er när nästa tillfälle ges.

Hästsportskola.

En teoretisk introduktionskurs för dig som vill börja rida eller för dig som redan rider och vill ha mer hästkunskap. Dessa två introduktionskurser ger dig även förtur till våra kommande ridkurser. Kursen är 8 gånger, en gång per vecka.

Hästsportskolan kurs nr 1 innehåller bla:

-Att bli bekväm med stallmiljön -Lära sig hitta på anläggningen -Umgås i grupp -Presentation av ponny och hästar -Stallregler -Skötsel av hästen -Frisering av hästen

Hästsportskolan kurs nr 2 innehåller bla:

-Fördjupning i ämnena på kurs 1 -Ta på och av hästens utrustning -Rengörning av hästens utrustning -Hur man sitter upp och av på ponny och en viss ridteori -Hur man leder ponny och häst

Ridlekis / ridintroduktionskurs för barn i åldern 5-9år

-10 – 20 gångers kurs som förbereder dig för att börja på ridkurs för nybörjare.

-Kurstid per gång är 1 tim kl. 15.00- 16.00 där halva tiden är ridning med medtagen ledare som är minst 13 år eller äldre och halva tiden är praktisk teori. Samlingstid är kl. 14.40.

10 gångers kurs Varannan söndag kl. 15.00- 16.00 då du väljer att vara med jämna veckor eller ojämna veckor

20 gångers kurs Varje söndag kl. 15.00- 16.00