Privatstallet

Vi hyr ut boxplatser för privathästar i en egen stallbyggnad. Ridskolan är aktiv med många medlemmar och har ofta aktiviteter som gör att det rör sig mycket människor på anläggningen. Därför behöver man vara bekväm med att det händer saker runt omkring sig och sin häst för att trivas. Vi ser även gärna att privathästägarna är intresserade av att delta i föreningen och dess aktiviteter.

Kostnaden för uppstallning är x kr i månaden. I avgiften ingår;

• Daglig utevistelse i rasthagar tillsammans med andra hästar
  • Utsläpp i rasthagar alla dagar i veckan, även helger
  • Intag från rasthage på vardagar
  • Mockning på vardagar
  • 8 st torvbalar i månaden
  • 5 st fodringar per dag
  • Hö, foderhalm, betfor, havre, saltsten
  • Tillgång till omklädningsrum med dusch och toalett
  • Upplyst ridbana och ridhus (20x60). Det pågår dock i princip alltid ridlektioner på en av dem så tillgången till bana/ridhus är begränsad. Se lektionsschemat under menyn Ridskolan-Terminsplanering för mer detaljer.

Vid intresse av boxplats mejla en intresseanmälan till Lena Wiman lena.wiman@ohf.se och berätta lite om dig själv och om din häst eller ring 070-5244074 .